• header
Nieuws

Tips en Trics

Een nieuw jaar, nieuwe kansen. Vaak gebruiken we de start van het nieuwe jaar om te proberen nu wel eens dat gezonder eten en meer sporten vol te houden. Wist je dat 70 tot 80% van je doel om af te vallen wordt veroorzaakt door gezonder te eten. De rest is hard trainen. Graag geven we je wat tips om je doel te bereiken.

1. Stel reële doelen. Maak kleine aanpassingen. Geduld.
2. Maak een foto van jezelf in je blootje, na 2 maanden weer en bekijk het verschil.
3. Ga niet dieëten. Zie 1.
4. Gebruik geen weegschaal. Let op je kleding, dat is een betere graadmeter.
5. Vermijd stress. Neem voldoende tijd voor jezelf.
6. Voldoende slaap. (zie 5)
7. Goed kauwen. Iedere hap minimaal 25 keer. Liefst vaker. 
8. Vermijd bewerkt eten. Bereid je maaltijd zelf van verse produkten.
9. Vermijd geraffineerde suikers.
10. Weinig alcohol.
11. Vermijd voeding met een hoge glycemische index. (op internet vind je wel lijsten)
12. Iets minder koolhydraten en wat meer eiwitten (Kip, mager vlees, vis, bonen, kwark)
13. Vermijd frisdranken en vruchtensappen.
14. Doe minimaal 2 keer per week aan krachttraining (b.v. fitness of Body pump)
15. Doe naast je normale cardiotraining 1 keer per week een Hiit/interval training (b.v. RPM/Spinning)
16. Versterk je core spieren (buik/rug) door CX lessen/FTS en je mobiliteit door Body Balance/yin yoga.
17. Afreageren? Doe aan Kickboksen/Body Combat.
18. Slecht humeur? Doe een vrolijke SH'bam les mee.
19. Zorg dat sporten een vast weekonderdeel wordt.
20. Verwen jezelf 1 keer per week met dingen die je lekker vindt om te eten. 

SUCCES!

Terug naar overzicht